1. kierto 23.9. (31 pv)

2. kierto 23.10. (34 pv)

3. kierto 25.11. (29 pv)

4. kierto 23.12.

Raskauden jälkeen kk-kierto on selkeästi pidentynyt, aiemmin kierto oli erittäinen säännöllinen 26 päivää. Myös menkkojen kesto on pidentynyt 2-3 päivästä melkein viikkoon. Viime kierrossa olin ensimmäistä kertaa myös tuntevinani ovulaation kp 18 paikkeilla.

En tiedä mitä tuo kierron pidentyminen tarkoittaa, mutta ainakin olen ollut siinä käsityksessä että pidempi kierto olisi hedelmöittymisen kannalta parempi? Ensimmäisen raskauden tärppi ei ollut meillä kovin nopea, joten toivon tietenkin että tällä kertaa päästäisiin lyhyemmällä kaavalla.

Laihtumisen suhteen on myös tapahtunut edistystä, runsaat aamupalasämpylät on vaihtunut puuroon ja marjoihin/hedelmäsoseeseen, lounaalle olen lisännyt kasviksia ja iltapalaksi nautin marjoja ja jogurttia entisten mitä-kaapista-sattuu-löytymään-mättöjen sijaan. Karkkia olen myös vähentänyt reilusti, joskin eilenkin illalla meni kyllä kaksi riviä suklaata kun olin saanut pienokaisen nukkumaan.

Tuumasin alkuun käydä vaan kerran viikossa puntarilla, aiemmin hyppäsin puntarissa joka aamu ja se vaa´an lukema kyllä määritteli hyvin pitkälle koko päivän tunnelman. Heittoa ei välttämättä ollut kuin +/- 1 kg niin jo muka tuntui niin paljon läskimmältä jos paino olikin siellä yläpäässä. Ajattelin myös ottaa itsestäni aloituskuvat jotka mahdollisesti julkaisen myös täällä blogissa, ellen ole sitä ennen kupsahtanut järkytyksestä kuvat nähtyäni..